Як зробити навіс для авто своїми руками

Пекучі сонячні промені, дощ, град і інші погодні неприємності – перші вороги турботливого автовласника. І якщо побудувати гараж на дачі цього літа немає можливості, саме час розібратися, як зробити навіс для авто своїми руками.

Не можна сказати, що це легше легкого, але при належній старанності звести у дворі простий навіс для машини цілком під силу навіть недосвідченому будівельнику. Великою підмогою для вас стане велика кількість матеріалів і обладнання в будівельних магазинах – справжнє щастя для тих, хто любить майструвати.

Отже, перш ніж почати споруджувати навіс для авто своїми руками, визначимося з вибором моделі і матеріалів.

Які бувають навіси за формою

Навіс – досить просте споруда, тому різноманітність форм і матеріалів, з яких його можна виконати, невелика.

За типом конструкції розрізняють відособлені і прибудовані навіси. Для створення першого вам знадобиться установка повноцінних опор по всьому периметру. У другому випадку одна зі сторін кріпиться до стіни готової споруди – будинку, гаража, літньої кухні і т.д. Додатковою опорою для навісу може служити навіть паркан, якщо він досить міцний, наприклад – виконаний з цегли або каменю.

За формою навіси діляться на три групи:

  1. Односхилий (прямий). Найбільш популярний, бюджетний і простий варіант, який не потребує складного монтажу. Верхня частина, що має нахил, забезпечує відтік дощової води в одну сторону. Таким чином, водостічні труби вам знадобляться лише з одного боку. Односхилі навіси часто мають у своєму розпорядженні впритул до стіни будинку або гаража, а також над ганком. Це дозволяє заощадити на опорах, прикріпивши одну зі сторін до стіни.

Головним мінусом прямого навісу служить простенький, непоказний зовнішній вигляд. Він явно програє по «цікавинки дизайну» іншим формам.

  1. Двосхилий. Ця модель більш складна у виконанні, але виглядає привабливіше, ніж перша, і надійніше захищає автомобіль від вітру. Потоки талого снігу і дощової води в даному випадку виявляються по обидва боки від навісу, тому такий тип не дуже підходить для монтажу впритул до будинку.
  2. Міжкімнатних перегородок. Створення такої конструкції викличе масу питань і труднощів у людини, яка не має досвіду в будівництві. Це самий трудомісткий і найпривабливіший за зовнішніми характеристиками варіант: елегантні вигнуті лінії даху виглядають більш стильно, ніж прямі, незалежно від пейзажу. Однак, перед тим як зробити навіс у формі арки, доведеться уважно вивчити технологію, та й робота буде не з легких.

Вибір матеріалу для даної моделі також має свої особливості. З огляду на те, що ферми повинні бути вигнутими, виготовити їх самостійно з дерева не вийде. Це означає, що доведеться або відмовитися від дерева і задовольнятися металом, або замовляти дерев’яні ферми у майстрів, що недешево.

Класифікація навісів в залежності від матеріалу

За типом матеріалу, з якого виготовлений каркас, навіси у дворі приватного будинку можна розділити на наступні два типи:

  • дерев’яний;
  • металевий.

Перший варіант – менш довговічний, але при правильному догляді здатний прослужити не один рік. І, звичайно ж, за зовнішніми властивостями дасть фору металу. Плануючи поставити у дворі дерев’яний навіс для автомобіля, будьте готові до того, що конструкцію доведеться регулярно обробляти спеціальними антигрибковими складами. Втім, що означають ці дрібні незручності в порівнянні з чарівністю натурального дерева, яке навіть найпростішої конструкції додає особливу елегантність!

монтаж металевого каркаса займе у вас менше часу, і кріплення ферм тут теж буде менше трудомістким, але і виглядати такою навіс буде набагато скромніше, ніж дерев’яний.

Наступний параметр, за яким навіси для автомобілів перед будинком діляться на категорії, – матеріал покриття. При його виборі слід бути особливо уважним, так як саме від особливостей покрівлі залежать захисні властивості вашого навісу. Крім того, саме дах привертає погляд в першу чергу, що надає особливого значення її зовнішніми характеристиками.

З покрівельним покриттям вибір, що відкривається перед будівельником, набагато ширше:

  1. Дерево. Який би привабливою не була думка про красу виключно дерев’яного козирка, практичність такого вибору дуже сумнівна. Дощата дах виглядає не так привабливо, як можна було б очікувати, а загроза течі під час дощу і танення снігу в даному випадку зростає в багато разів. Варіантом дерев’яного навісу може служити козирок, який не має суцільного покриття і виготовлений у вигляді ажурної решітки, затеняющей ділянку перед будинком (пергола). Можна навіть пустити по дереву виноградну лозу, завбачливо обробивши його спеціальним антисептиком – це перетворить конструкцію в справжня окраса двору. Зрозуміло, таке укриття захистить ваше авто виключно від сонячних променів, а проблема заслону від дощу і снігу залишиться актуальною. Тому дерев’яне покриття для альтанок і навісів користується сьогодні найменшою популярністю, чого не скажеш про каркасах з цього матеріалу.
  2. Металопрофіль (профнастил) або металочерепиця. Ці матеріали можна охарактеризувати розхожим виразом: простенько і зі смаком. Простота, міцність і низька собівартість представляють головні переваги металу. Мінус полягає в тому, що такий навіс під час дощу перетворюється на величезний барабан. Якщо вас не бентежить звучний гуркіт крапель в негоду, або у вас відмінна звукоізоляція в будинку, металевий козирок – ваш варіант.
  3. Полікарбонат. Легкий і гнучкий матеріал, добре пропускає світло. Відмінний варіант для арочної конструкції, де листи монтуються до фермам в зігнутому вигляді. Радує широта колірної гами – можна вибрати собі навіс будь-якого відтінку.

Головний недолік полягає в його недостатньої міцності в порівнянні з іншими матеріалами. Застосування його в будівництві арки, де сніг взимку не накопичується на поверхні покриття, цілком обгрунтовано. Якщо ж вас приваблює односхилий або двосхилий варіант, кут ската повинен бути досить великим, щоб пласти снігу не затримувалися на ньому, інакше полікарбонат може не витримати тиску і дати тріщину.

  1. Битумна черепиця. Чудово виглядає з каркасами з будь-якого матеріалу – як дерева, так і металу. Величезний її плюс – хороша звукоізоляція: м’який матеріал заглушає звук падаючих крапель під час дощу.

Монтаж черепиці більш витратний, ніж варіант з металом, і зажадає додаткових фінансових вкладень. Перш ніж покрити навіс, вам доведеться створити так званий «покрівельний пиріг», по верху якого буде покладена власне бітумна черепиця. Крім крокв і верхнього покриття, шари «пирога» включають:

  • крокову обрешітку;
  • листи ОСБ або фанери;
  • підкладковий килим (гидрозащита).

Незважаючи на всі переваги, таке покриття має один істотний недолік: його шорстка поверхня сприяє скупченню на даху листя і хвої, а також будь-якого сміття, принесеного вітром. Тому не рекомендується розташовувати навіс з цього матеріалу на ділянці, засадженому високими деревами, особливо – соснами.

Вибір місця для навісу

Щоб ваш автомобіль був надійно захищений, слід не тільки знати, як правильно зробити навіс, а й вдало вибрати місце.

У виборі місця для майбутнього навісу слід розраховувати площа так, щоб ні сам автомобіль, ні стовпи конструкції не утрудняли ваше переміщення по двору. Наприклад, якщо навіс буде розташований впритул до стіни будівлі або паркану, а в будинку є маленька дитина, відстань від стіни до найближчої перешкоди має бути не менше ширини коляски, інакше відпочинок на дачі загрожує перетворитися на суцільну рокіровку.

Якщо майданчик для автомобіля буде розташована впритул до будинку, все ж не слід приєднувати її до фундаменту або отмостке. Залиште між ними пару сантиметрів простору, щоб свіжий цемент, застигаючи і сідаючи, не зашкодив вже існуючу конструкцію.

Бажана площа, яку займає навісом – не менше 15 квадратних метрів. Ширина повинна перевищувати ширину автомобіля на 1 метр, а довжина – на 2. Досвідчені будівельники рекомендують брати за довжину і ширину покриття навісу величини, кратні розмірам листа покрівельного матеріалу. Таким чином, ви зведете до мінімуму відходи «виробництва» і скоротіть фінансові витрати.

Підготовка до будівництва

Який би матеріал ви не вибрали, створення навісу починається з розробки плану, в якому вказуються розміри конструкції. Креслення можна розробити самостійно, замовити в проектній майстерні або використовувати один з готових варіантів, пропонованих фахівцями на будівельних сайтах.

Існують також комп’ютерні програми для новачків, що дозволяють створити двомірне і тривимірне зображення майбутньої споруди. Втім, це зовсім не обов’язково, так як зробити навіс для авто своїми руками – не найскладніша задача для домашнього майстра. Цілком достатньо буде акуратно виконаного на аркуші паперу плану.

Зведення дерев’яного каркаса для навісу

Міцність навісу, його здатність витримувати вагу снігу взимку в найбільшою мірою залежить від надійності каркаса, тому, вибираючи матеріал для стовпів, не варто економити на їх діаметрі. Рекомендований діаметр круглих дерев’яних опор – 150 мм, обсяг брусів – 12 × 12 см.

Процес будівництва включає кілька основних кроків:

  1. Встановлюємо і бетонуючи дерев’яні бруси або круглі стовпи.
  2. У пази верхніх торців брусів монтуємо поздовжні балки, розташувавши на протилежних сторонах майданчика. Це додасть конструкції стійкості. Щоб забезпечити правильне горизонтальне положення балок, в процесі роботи звіряємося з рівнем. Кут нахилу обв’язки не повинен перевищувати 3%. Якщо ви плануєте зробити навіс односхилим, то висоти опор і, відповідно, розташування балок на протилежних сторонах будуть відрізнятися. Кут ската в результаті повинен бути не менше 5 – 10%, інакше сніг і дощова вода будуть затримуватися на його поверхні. Для двосхилим або арочної конструкції вам знадобляться дерев’яні ферми, які можна виготовити самостійно або купити готові.

Як кріплення використовуємо металеві куточки або довгі саморізи.

  1. Укладаємо крокви на створену опору, залишаючи між ними зазори 70 – 80 см. Для міцності кріплення в місцях, де крокви перетинаються з обв’язкою, бажано зробити пази.
  2. На готову кроквяну систему укладаємо покрівельний матеріал.

Металевий каркас

Споруда металевого навісу має свої особливості.

По-перше, для його створення вам знадобиться зварювальний апарат.

По-друге – через більшої ваги конструкції слід розташовувати навіс не на 4, а мінімум на 6 стовпах, відстань між якими по периметру варіюється від 1 до 1,5 метрів. Робота здійснюється за таким планом:

  1. В якості стовпів використовують труби діаметром від 40 до 50 мм і товщиною стінок 2 мм і більше. Їх бетонують на однаковій відстані по двом сторонам майданчика, відведеної під навіс.
  2. З прямокутного профілю діаметром 1,5 см і товщиною стінок від 2 мм зварюють ферми. Для односхилого навісу вони будуть представлені прямокутними трикутниками, більший катет яких відповідає ширині майданчика, а гіпотенуза служить опорою для покрівельного покриття.

Для двускатного навісу потрібні ферми у вигляді рівнобедрених трикутників, і ширина площадки буде відповідати їх основи.

Збірка конструкцій здійснюється спочатку точково, з перевіркою за рівнем – елементи наживлюються зварюванням таким чином, щоб при необхідності їх можна було роз’єднати або підрівняти кувалдою.

  1. Коли ферми зібрані і правильність їх пристрої не підлягає сумніву, настає черга остаточного скріплення деталей за допомогою повноцінної зварювання.
  2. Монтаж ферм здійснюється за тією ж схемою: спочатку точкове зварювання і тестування за допомогою рівня, і лише після – остаточна зварювання.
  3. Після складання всієї конструкції зачищаємо місця зварювання, видаляючи окалину, і наносимо на метал захисний склад, що перешкоджає корозії.
  4. Монтуємо дахове покриття відповідно до технології.

монтаж полікарбонату

Існує два види полікарбонату: монолітний і пористий (стільниковий). Головна особливість другого – здатність зберігати тепло, що для навісу абсолютно не потрібно. Тому в якості покриття в даному випадку підійде монолітний полікарбонат, що має більшу вагу і більший запас міцності.

Основні кроки, які включає процес укладання цього матеріалу:

  1. Нарізка пластика. Пластик слід кроїти так, щоб стики листів збігалися з лініями обрешітки. Якщо ви все ж вибрали комірчастий полікарбонат, то лінії розрізів повинні знаходитися ще й між ребрами жорсткості.
  2. Монтаж. Краї листів оклеиваются ущільнювальної стрічкою. За стороні, яка буде кріпитися до несучої балки, просверливаются отвори на відстані 40 – 60 см. Для монтажу використовуються покрівельні саморізи з шайбою і ущільнювачем.
  3. Оздоблення. Сполучна планка, розташована уздовж обрешітки, служить для зчеплення двох сусідніх листів. Кути оформляються за допомогою кутових профілів.

монтаж профнастилу

Кроїти профнастил слід ножицями по металу або ножівкою. Застосування болгарки загрожує нагріванням і вигоранням матеріалу в місці розрізу. В результаті пошкоджене захисне покриття перестане виконувати свої функції, і край листа почне іржавіти.

Монтаж профнастилу починається з нижнього ряду і поступово рухається вгору. Кожен наступний лист розташовується внахлест, ширина накладки відповідає одній хвилі матеріалу.

В якості кріпильних матеріалів застосовуються покрівельні саморізи, забезпечені гумовою шайбою.

Монтаж бітумної черепиці

Укладати черепицю бажано на суцільну обрешітку. Для цих цілей можуть бути використані листи ДСП, ЮСБ, вологостійка фанера або широкі дошки.

Який би матеріал для обрешітки ви не вибрали, його слід обробити захисним складом. Якщо ви використовуєте для суцільної обрешітки дошки, між ними слід залишати зазори в кілька міліметрів, враховуючи властивість дерева розширюватися і звужуватися в залежності від перепадів вологості і температури.

Подальша робота включає наступні кроки:

  • Монтаж підкладкового килима вздовж або поперек ската за допомогою покрівельних цвяхів з широкими капелюшками.
  • Закріплення торцевих планок такими ж цвяхами або саморізами з прес-шайбою. Планки розташовуються внахлест і в місці перетину фіксуються відразу двома саморізами.
  • Монтаж покрівельного покриття, здійснюваний від низу до верху, від центру ската до його краях. Слід укладати кожну плитку так, щоб нижній край її язичків виявився на одному рівні з вирізами попереднього ряду – тоді покриття буде мати акуратний вигляд.

Готуємо стяжку під автомобіль

Бетонований майданчик для автомобіля служить додатковим захистом машини від бруду. Звичайно ж, можна було б обмежитися одним козирком, але в цьому випадку ніхто не дасть гарантію, що після рясного дощу місце вашого «залізного коня» у дворі не перетвориться в натуральне болото.

Крім того, по бетонній поверхні набагато зручніше розкладати інструменти в разі поломки, та й сідати в машину приємніше в чистому взутті.

Деякі власники вважають за необхідне залити бетонну площадку для авто перед тим, як побудувати навіс. Однак така послідовність ускладнює монтаж опор, тому до бетонування краще приступати тоді, коли сама конструкція вже готова.

Підготовка ділянки здійснюється в кілька етапів:

  1. Визначення меж майданчика і обмеження за допомогою мотузки і кілочків.
  2. Зняття верхнього шару ґрунту товщиною від 50 до 60 см.
  3. Захист комунікацій, що проходять через майбутню майданчик. Якщо такі є, слід помістити їх в спеціальні короби або міцні труби.
  4. Укладання на дно виритого поглиблення шару геотекстилю. Зверніть увагу: геотекстиль повинен бути призначений для дорожніх робіт, тобто пропускати вологу. Покрівельний матеріал тут не годиться.
  5. Засипка в яму шару піску товщиною 10 см, далі – такого ж шару щебеню. Бажано, щоб це був доломітовий щебінь фракції 20-40. Обидва шару слід добре утрамбувати, пісок – ущільнити поливом.
  6. Зведення опалубки з дощок, подпёртих ззовні кілочками або цеглою. Верхній край створюваної конструкції по висоті повинен відповідати поверхні бетонируемой майданчики, тобто середня ширина дощок складає 12 – 15см.
  7. Армування за допомогою металевої решітки із прутів діаметром 10 мм. Не варто використовувати зварену грати – вона занадто жорстка і не володіє достатньою пружністю. Краще розмістити окремі прути навхрест по всій довжині і ширині майданчика, а в місцях перетину зв’язати дротом.
  8. Заливка розчину і вирівнювання за допомогою дерев’яної рейки або спеціального інструменту – правила.

Після заливки майданчик ще кілька днів буде потребувати догляду. Як тільки бетон злегка схопиться, слід накрити його мокрою мішковиною і, якщо погода спекотна, щодня поливати. Словом, чим повільніше розчин буде застигати, тим краще.

Деякі «навісні» хитрості

Кілька слушних порад дозволять вам створити навіс для машини своїми руками і уникнути типових помилок будівельників-новачків:

  • Розташовуйте елементи обрешітки так, щоб відстань між ними відповідало ширині листа покриття – так ви уникнете необхідності зайвий раз різати листи і зменшите витрата матеріалу.
  • Оптимальна висота навісу – це зростання власника з добавкою 20 – 30 см.
  • Чим нижче опущені краю арки, тим надійніше автомобіль захищений від негоди.
  • При підготовці майданчика під навіс слід враховувати положення сонця на протязі дня. Хорошим ходом буде повернути скат навісу таким чином, щоб він закривав авто з південного боку.
  • Прикручуючи покрівельні саморізи, не варто старатися – захисна шайба повинна бути лише злегка притиснутою. Надмірно перетиснутій гума швидко втрачає пружність і починає пропускати воду.
  • Перш ніж укладати бітумну черепицю, вийміть її з упаковок і змішайте. Якщо товар в різних упаковках буде відрізнятися відтінком, у вас вийде просто строката дах. Якщо ж використовувати плитки з кожного пакету окремо, велика ймовірність, що ваш навіс буде виглядати плямистим.
[Всего голосов: 1 Средняя оценка: 4]